Комунальний заклад
Львівської обласної ради «Жовківський навчально-реабілітаційний центр І-ІІ
ступенів «Злагода» - заклад, у якому здобувають базову середню освіту діти з
порушеннями слуху, з порушеннями мовлення, з інтелектуальними порушеннями та
іншими нозологіями.
Методична рада центру працює над науково-методичною
проблемою:
формування життєвих
компетентностей та комплексна реабілітація учнів на всіх етапах становлення
особистості засобами інноваційних технологій та методик в умовах
навчально-реабілітаційного центру.
Головною метою діяльності НРЦ є забезпечення
реалізації права на освіту та розвиток дітей з особливими освітніми потребами,
їх інтеграції в суспільство шляхом здійснення комплексної медичної,
психологічної, педагогічної реабілітації, здобуття освіти відповідного рівня,
реалізації соціально-педагогічних ініціатив, спрямованих на створення нової
практики загальної та спеціальної освіти.
Головними завданнями діяльності НРЦ є:
·
здобуття
дітьми з особливими освітніми потребами, зокрема, зумовленими складними порушеннями
розвитку, початкової та базової середньої освіти з урахуванням особливостей їх
психофізичного розвитку та відповідно до освітньої програми НРЦ;
·
забезпечення системного
кваліфікованого психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами,
з урахуванням стану їх здоров’я, особливостей психофізичного розвитку;
·
сприяння засвоєнню учнями
(вихованцями) норм етики та загальнолюдської моралі, міжособистісного
спілкування, основ гігієни та здорового способу життя, початкових трудових
умінь і навичок;
·
соціалізація та інтеграція дітей
із складними порушеннями в суспільство;
·
проведення корекційно-розвиткової
роботи;
·
надання освітніх та реабілітаційних
послуг згідно з індивідуальною програмою реабілітації дитини з інвалідністю;
·
сприяння набуттю ключових компетентностей
учнями (вихованцями), запровадження педагогіки партнерства, надання
консультацій батькам або іншим законним представникам учня (вихованця) з метою
забезпечення їх активної участі в освітньому процесі.
НРЦ
функціонує як багатопрофільний, в якому можуть навчатися:
- діти, які мають порушення слуху у поєднанні з порушеннями інтелектуального розвитку;
- діти, які мають порушення інтелектуального розвитку у поєднанні з тяжкими порушеннями мовлення;
- діти, які мають порушення слуху;
- діти, які мають тяжкі системні порушення мовлення;
- діти з розладами спектру аутизму у поєднанні з тяжкими порушеннями мовлення або порушеннями інтелектуального розвитку, синдромом Дауна, іншими складними порушеннями розвитку.
НРЦ забезпечує здобуття початкової та базової середньої освіти іззагальним строком навчання 10(11) років.
Структурними підрозділами НРЦ є:
спеціальна
школа, де передбачається денне або цілодобове
перебування учнів. У складі спеціальної школи функціонують класи, а саме:
- класи для дітей з порушеннями слуху. Обов'язковий термін навчання - 10(11) років. нормативна наповнюваність до 8 осіб;
- класи для дітей з тяжкими порушеннями мовлення. Обов'язковий термін навчання - 10(11)років. Нормативна наповнюваність до 12 осіб;
- класи для дітей із складними порушеннями розвитку (діти з порушеннями слуху, з тяжкими порушеннями мовлення у поєднанні з порушеннями інтелектуального розвитку). Обов'язковий термін навчання - 10(11) років. Нормативна наповнюваність до 6 осіб;
- класи для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку у поєднанні з тяжкими порушеннями мовлення. Обов'язковий термін навчання - 10(11) років. Нормативна наповнюваність до 6 осіб;
- класи для дітей із розладами спектру аутизму, у поєднанні з тяжкими порушеннями мовлення або порушеннями інтелектуального розвитку. Обов'язковий термін навчання - 10(11) років. нормативна наповнюваність до 6 осіб;
Відділення корекційно-розвиткової роботи включає сплановану за різними напрямами виховну роботу педагогічного колективу та роботу клубів, студій, гуртків, секцій, що створюються як самим НРЦ, так і позашкільними установами (на своїй базі і в приміщенні НРЦ);
інтернат з частковим або повним утриманням учнів;
реабілітаційне
відділення здійснює медичну, психолого-педагогічну, фізичну,
соціально-побутову реабілітацію згідно з індивідуальною програмою реабілітації
дитини з інвалідністю, яка проживає в сім’ї, за станом здоров’я може
відвідувати заклад освіти або навчається за індивідуальною формою.
Корекційно-розвиткова та реабілітаційна робота проводиться за напрямами: предметно-практична діяльність, розвиток слухового, зорового, дотикового сприймання, формування звуковимови та розвиток мовлення, логоритміка, просторове орієнтування, лікувальна фізкультура, ритміка, соціально-побутова та комунікативна діяльність.
У роботі використовуються:
• аудіометр;
• слухомовні
комп’ютерні тренажери з програмами «Видима мова», «Живий звук», «Світ звуків»
для індивідуальних та групових занять;
• звукопідсилювальний
комплекс:
музичний центр,
підсилювач,
колонки,
радіомікрофон;
• мультимедійний
проектор;
• інтерактивна
дошка;
• бездротова
система у вільному звуковому полі;
• слухові
апарати;
• віброфони.
Для занять ЛФК:
• дошка
Євмінова;
• велотренажер;
• м’ячі
ортопедичні;
• еспандер;
• гантелі
розбірні;
• масажне
обладнання.
Відділення корекційно-виховної роботи та розвитку
дитини включає сплановану за різними напрямами виховну роботу педагогічного
колективу та роботу клубів, студій, гуртків, секцій, що створюються як самим
центром, а саме:
гурток рукоділля,
гурток «Українська вишивка»,
гурток соломоплетіння,
гурток образотворчого мистецтва,
гурток флористики,
гурток «Шкіряний м’яч»,
театральна студія;
так і позашкільними установами (на своїй базі і в
приміщенні Центру):
гурток з настільного тенісу,
хореографічний гурток,
Жовківська школа мистецтв,
Жовківський районний центр дитячої та юнацької
творчості;
до занять за інтересами залучено 95 учнів, що
становить 80% від загальної кількості дітей навчального закладу.
Наш заклад – це дружня родина, де діти пізнають світ,
де педагог живе інтересами і проблемами учнів, допомагає дітям їх вирішувати та
прагне допомогти успішному зростанню кожної дитини.
Педколектив налічує 65 осіб, серед яких 39 – вчителі, 26
вихователів, психолог, вчитель-дефектолог слухового кабінету, керівники
гуртків; з них 29 мають дефектологічну освіту, 13 – спеціалісти вищої
категорії, чотирьом присвоєне почесне звання «Старший учитель», один –
вчитель-методист, 32 вчителів першої категорії.
Випускники закладу успішно працевлаштовуються на
деревообробні комбінати та швейні фабрики. Ті, хто бажає дальше вчитися,
складають вступні іспити у Львівське медучилище, навчаються у художньому ліцеї
та швейному училищі. Випускники Центру року вступають на навчання у технікум
при Спеціальному навчально-виховному центрі для нечуючих та слабочуючих дітей
та молоді імені Івана Павла ІІ в Любліні (Польща) за спеціальністю «Технік
сільського туризму».
Важливо, що Центр сьогодні став творчим осередком, в
якому поєдналися досвід з молодим завзяттям, сучасними технологіями та новими
стандартами. Тут кожна дитина – особистість.
Вся робота в НРЦ будується в такий спосіб, коли учень
не тільки збагачує свої знання з основ наук, а й одночасно з цим розвивається,
самореалізується, набуває уміння і навички, необхідні для самостійного життя.
Учні школи неодноразово ставали лауреатами обласних, всеукраїнських,
міжнародних конкурсів, фестивалів та спортивних змагань.
Процес навчання у центрі розглядається не як «педагогічний» у вузькому розумінні, а як життєвий, життєтворчий, коли особистість навчається творити самого себе і власне життя, розуміти іншого і відчувати взаємозалежність, вчитися пізнавати, працювати, жити разом. Все це і є наслідком комплексної соціальної реабілітації вихованців закладу.
Немає коментарів:
Дописати коментар