четвер, 22 жовтня 2020 р.

Візитка КЗ ЛОР БНРЦ "Злагода"




Комунальний заклад Львівської обласної ради «Жовківський навчально-реабілітаційний центр І-ІІ ступенів «Злагода» - заклад, у якому здобувають базову середню освіту діти з порушеннями слуху, з порушеннями мовлення, з інтелектуальними порушеннями та іншими нозологіями.

 Методична рада центру працює над науково-методичною проблемою:

формування життєвих компетентностей та комплексна реабілітація учнів на всіх етапах становлення особистості засобами інноваційних технологій та методик в умовах навчально-реабілітаційного центру.

Головною метою діяльності НРЦ є забезпечення реалізації права на освіту та розвиток дітей з особливими освітніми потребами, їх інтеграції в суспільство шляхом здійснення комплексної медичної, психологічної, педагогічної реабілітації, здобуття освіти відповідного рівня, реалізації соціально-педагогічних ініціатив, спрямованих на створення нової практики загальної та спеціальної освіти.

 Головними завданнями діяльності НРЦ є:
·      здобуття дітьми з особливими освітніми потребами, зокрема, зумовленими складними порушеннями розвитку, початкової та базової середньої освіти з урахуванням особливостей їх психофізичного розвитку та відповідно до освітньої програми НРЦ;
·      забезпечення системного кваліфікованого психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами, з урахуванням стану їх здоров’я, особливостей психофізичного розвитку;
·  сприяння засвоєнню учнями (вихованцями) норм етики та загальнолюдської моралі, міжособистісного спілкування, основ гігієни та здорового способу життя, початкових трудових умінь і навичок;
·      соціалізація та інтеграція дітей із складними порушеннями в суспільство;
·      проведення корекційно-розвиткової роботи;
·      надання освітніх та реабілітаційних послуг згідно з індивідуальною програмою реабілітації дитини з інвалідністю;
·      сприяння набуттю ключових компетентностей учнями (вихованцями), запровадження педагогіки партнерства, надання консультацій батькам або іншим законним представникам учня (вихованця) з метою забезпечення їх активної участі в освітньому процесі.


НРЦ функціонує як багатопрофільний, в якому можуть навчатися:

  • діти, які мають порушення слуху у поєднанні з порушеннями інтелектуального розвитку;
  • діти, які мають порушення інтелектуального розвитку у поєднанні з тяжкими порушеннями мовлення;
  • діти, які мають порушення слуху;
  • діти, які мають тяжкі системні порушення мовлення;
  • діти з розладами спектру аутизму у поєднанні з тяжкими порушеннями мовлення або порушеннями інтелектуального розвитку, синдромом Дауна, іншими складними порушеннями розвитку.  

НРЦ забезпечує здобуття початкової та базової середньої освіти іззагальним строком навчання 10(11) років.


Структурними підрозділами НРЦ є:
спеціальна школа, де передбачається денне або цілодобове перебування учнів. У складі спеціальної школи функціонують класи, а саме:

  • класи для дітей з порушеннями слуху. Обов'язковий термін навчання - 10(11) років. нормативна наповнюваність до 8 осіб;
  • класи для дітей з тяжкими порушеннями мовлення. Обов'язковий термін навчання - 10(11)років. Нормативна наповнюваність до 12 осіб;
  • класи для дітей із складними порушеннями розвитку (діти з порушеннями слуху, з тяжкими порушеннями мовлення у поєднанні з порушеннями інтелектуального розвитку). Обов'язковий термін навчання - 10(11) років. Нормативна наповнюваність до 6 осіб;
  • класи для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку у поєднанні з тяжкими порушеннями мовлення. Обов'язковий термін навчання - 10(11) років. Нормативна наповнюваність до 6 осіб;
  • класи для дітей із розладами спектру аутизму, у поєднанні з тяжкими порушеннями мовлення або порушеннями інтелектуального розвитку. Обов'язковий термін навчання - 10(11) років. нормативна наповнюваність до 6 осіб; 

Відділення корекційно-розвиткової роботи включає сплановану за різними напрямами виховну роботу педагогічного колективу та роботу клубів, студій, гуртків, секцій, що створюються як самим НРЦ, так і позашкільними установами (на своїй базі і в приміщенні НРЦ);

інтернат з частковим або повним утриманням учнів;
реабілітаційне відділення здійснює медичну, психолого-педагогічну, фізичну, соціально-побутову реабілітацію згідно з індивідуальною програмою реабілітації дитини з інвалідністю, яка проживає в сім’ї, за станом здоров’я може відвідувати заклад освіти або навчається за індивідуальною формою.    

  Корекційно-розвиткова та реабілітаційна робота проводиться за напрямами: предметно-практична діяльність, розвиток слухового, зорового, дотикового сприймання, формування звуковимови та розвиток мовлення, логоритміка, просторове орієнтування, лікувальна фізкультура, ритміка, соціально-побутова та комунікативна діяльність.

У роботі використовуються:

•         аудіометр;

•         слухомовні комп’ютерні тренажери з програмами «Видима мова», «Живий звук», «Світ звуків» для індивідуальних та групових занять;

•         звукопідсилювальний комплекс:

музичний центр,

підсилювач,

колонки,

радіомікрофон;

•         мультимедійний проектор;

•         інтерактивна дошка;

•         бездротова система у вільному звуковому полі;

•         слухові апарати;

•         віброфони.

 

Для занять ЛФК:

•         дошка Євмінова;

•         велотренажер;

•         м’ячі ортопедичні;

•         еспандер;

•         гантелі розбірні;

•         масажне обладнання.

 

Відділення корекційно-виховної роботи та розвитку дитини включає сплановану за різними напрямами виховну роботу педагогічного колективу та роботу клубів, студій, гуртків, секцій, що створюються як самим центром, а саме:

гурток рукоділля,

гурток «Українська вишивка»,

гурток соломоплетіння,

гурток образотворчого мистецтва,

гурток флористики,

гурток «Шкіряний м’яч»,

театральна студія;

так і позашкільними установами (на своїй базі і в приміщенні Центру):

гурток з настільного тенісу,

хореографічний гурток,

Жовківська школа мистецтв,

Жовківський районний центр дитячої та юнацької творчості;

до занять за інтересами залучено 95 учнів, що становить 80% від загальної кількості дітей навчального закладу.

 

Наш заклад – це дружня родина, де діти пізнають світ, де педагог живе інтересами і проблемами учнів, допомагає дітям їх вирішувати та прагне допомогти успішному зростанню кожної дитини.

Педколектив налічує 65 осіб, серед яких 39 – вчителі, 26 вихователів, психолог, вчитель-дефектолог слухового кабінету, керівники гуртків; з них 29 мають дефектологічну освіту, 13 – спеціалісти вищої категорії, чотирьом присвоєне почесне звання «Старший учитель», один – вчитель-методист, 32 вчителів першої категорії.

Випускники закладу успішно працевлаштовуються на деревообробні комбінати та швейні фабрики. Ті, хто бажає дальше вчитися, складають вступні іспити у Львівське медучилище, навчаються у художньому ліцеї та швейному училищі. Випускники Центру року вступають на навчання у технікум при Спеціальному навчально-виховному центрі для нечуючих та слабочуючих дітей та молоді імені Івана Павла ІІ в Любліні (Польща) за спеціальністю «Технік сільського туризму».

 

Важливо, що Центр сьогодні став творчим осередком, в якому поєдналися досвід з молодим завзяттям, сучасними технологіями та новими стандартами. Тут кожна дитина – особистість.

Вся робота в НРЦ будується в такий спосіб, коли учень не тільки збагачує свої знання з основ наук, а й одночасно з цим розвивається, самореалізується, набуває уміння і навички, необхідні для самостійного життя. Учні школи неодноразово ставали лауреатами обласних, всеукраїнських, міжнародних конкурсів, фестивалів та спортивних змагань.

Процес навчання у центрі розглядається не як «педагогічний» у вузькому розумінні, а як життєвий, життєтворчий, коли особистість навчається творити самого себе і власне життя, розуміти іншого і відчувати взаємозалежність, вчитися пізнавати, працювати, жити разом. Все це і є наслідком комплексної соціальної реабілітації вихованців закладу.                


Немає коментарів:

Дописати коментар